Sunday, April 13, 2014

Gile punye monolog.

Mak aku cakap aku ni jenis 'try and error'.  Maknanye bile aku berkawan tu, strangers pon aku boleh ngam, tapi bile dah kenal org tu dan rase tak ngam, terus aku buang jauh-jauh. Pendek kata dengan masa yang singkat boleh jer baik ngan orang, tapi klau dah stat kenal mendalam and tak boleh terima org tu, terus aku buang die seolah-olah aku tak pernah kenal pon dia sebelom ni. Padahal bukan semua org perfect kan?

On the other hand, ada orang yang biasanya tak begitu baik dgn strangers pada mulanya tapi bile semakin kenal menjadi semakin serasi dan mungkin terus jadi kawan baik lps tu. 

Sebab tu lah Mak betol agaknya. Baru aku perasan. Thats why la aku takde kawan baik. No such thing of BFF, kawan susah senang etc. Sbb tu aku selamba je 'buang' and terima orang tak tentu pasal. Dari kawan baik, terus aku buang mcm tak penah kenal. Klau real life mcm tu, kat FB tu lagi laa. Org yg aku tak suka aku remove terus, tak main dah nak simpan sbb nak stalk, nak provoke die ke.

Masalahnye perangai ni terbawa-bawa pada orang yg hampir dgn aku. Contoh yg paling dekat, bf aku. Ade masa datang la rase marah ke tak suka ke, terus aku block msg/tepon/fb/whatsapp/skype___________, segala mcm bende aku buat semata-mata taknak ade kaitan pon ngn die sampai la aku sendiri rase dah okey sket barulah unblock semua. Kelakar kan? 

Kadang-kdg aku terpikir nak kenal org pada mase tertentu je, cthnye nak g travel sorang2 pastu jumpa kwn ms traveling tu, then spend masa ngn dia semua, lepas tu berpisah. That is it. Tak nak panjang2 mcm kene jumpe lagi and melalui proses kenal mengenal lagi. Rasenye tak bosan mcm tu. 

Kesian kawan-kwn and bf aku. Mesti dorg pening nak paham perangai cilakak mcm ni kan. Tapi at least tak tikam belakang kawan hahaha *wink wink* 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...