Friday, December 16, 2011

hujan lebat la sekarang!

Kita tak akan selalu di atas. Kadang-kadang dalam hidup ni, ada satu ketika kite rasa sangat terbeban. Seperti yang aku rasa sekarang ni. Banyak sangat masalah, bertimpa-timpa datang. Semuanya bercampur aduk sampai aku rasa hidup aku benar-benar serabut. Kenapa semua benda atas kepala aku? Kenapa bukan orang tu? Kenapa bila masa aku susah, takda orang pun paham perasaan aku? Kenapa masa dorang susah, aku selalu ada? Kenapa? Aku buat banyak dosa ke? Kenapa?

Tak mudah nak ceritakan semua bende. Tak mudah untuk bagi orang paham sesuatu pekara. Dan walaupun die paham pekara tu, mampu kah die tolong kita? Masalah aku, aku yang akan selesaikan sendiri.

I motivate myself. Aku punya self confidence yang tinggi. Tapi mampu kah aku tanggung semua masalah seorang diri? Mampu ke aku buat keputusan untuk semua orang? Tak. Aku tak mampu. Dan kalau aku katakan aku kuat, aku tipu.

Yg pasti, semua ini psti ade hikmahnya. Hanya perlu pecaya
http://mail.google.com/mail/x/-ms-samsung/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...